bertenbouchien.reismee.nl

6e dag

Vandaag zijn wij om 09.00 uur uit Timaru vertrokken om verder naar het zuiden Down Under te gaan. We maakten nog wel even een omweggetje langs Waimate om de sfeer van het platteland te proeven. Maar bij de Waitakiriver moesten wij wel stoppen, wat een schoonheid van natuur was daar te zien, hier stroomt het water vanuit de Alpen naar de South Pacafic Ocean. Ook moesten wij stoppen in Oamaru, eenvoudig omdat daar zulke prachtig gerestaureerde pakhuizen en kantoren te zien zijn die weer diverse herbestemmingen hebben gekregen. In Oamaru is ook een speciaal centrum gebouwd omdat daar ook een blauwe Pinquin aan land komt, het was er wel mooi maar wel een beetje commercieel. In dezelfde buurt waren in en op de oude kade een kolonie aalscholvers en visdiefjes met jongen te zien, daar zijn wij uiteraard wat langer gebleven om van het moois te genieten. Op onze verdere zwerftocht reden wij op de SH1 langs Mouraki, daar liggen op het strand de Mouraki Boulders die door de golven op de rand van het strand zijn gespoeld. De grootste bollen hebben zich in 4 miljoen jaar gevormd, het zijn echter geen rotsblokken die in het water zijn rond geslepen. De bollen zijn ontstaan om een organische kern heen, wat men in het klein kent van parels. We zijn om 18.00 uur aangekomen op onze camping in Dunedin, vanaf het tijdstip dat wij op de camping uitgepakt waren heeft het geregend, dat was voor ons wel een teleurstelling want Dunedin is een mooie universiteitsstad met veel mooie gebouwen, waar wij graag nog even hadden gewandeld. We hadden al snel samen besloten om morgen een extra dagje in Dunedin te blijven.

Aad

De berichten komen nu wel snel achter elkaar binnen:) zal we, te maken hebben met de internetverbinding vna jullie?
Fijn dat er zoveel te genieten valt daar, en wat de regen betreft..dan denken jullie nog eens aan nederland!
Groetjes weer, Aad

Mieke (vrouw van Mike H, brandweer)

Het leest leuk, de enthousiaste verhalen!
En hoe herkenbaar dat jullie (nu al :-)) 2 keer zijn afgeweken"van jullie reisplan: er is altijd (te)veel moois te zien! Sterkte met keuzes maken en ik "reis mee" al lezend!

Haijo

Zo even bijgelezen. Wel aanstekelijk jullie belevenissen. Hier is alles prima, groeten van oma. Zij leest ook mee.

Mireille

Zo te lezen genieten jullie heerlijk... nog ff en dan komt je bonusdochter er ook Aan en hopelijk de juiste camper ook haha

Ed

Wat een mooi verhaal weer. Denk dat ik ook ga met Els alleen weet ik niet wanneer. Dus blijf ik maar genieten van jullie verhalen en foto's. Grtjes Ed

Marcel

Heerlijk om jullie avonturen ( burocratische ) te lezen. Als jullie terug zijn is het een boek waard ! Geniet sââm ! Groet vanuit brrr....Holland, Marcrl