bertenbouchien.reismee.nl

8e dag

Mijn verslagen maak ik het liefst zodra wij ons op de camping hebben geïnstalleerd, ik ben wel afhankelijk van de WiFi kwaliteit op de locatie, zodat ik mijn blog met foto ’s kan uploaden. Het leuke is dat wij altijd 12 uur op jullie voorlopen, dus heb ik nog wat extra speling om de deadline te halen. We raken er nu aan gewend dat wij slapen wanneer jullie wakker zijn, dat is best een lekker gevoel, en tijdens het wisselen van de wacht, in de ochtend en avond kunnen wij nog even bellen. Wij konden het niet geloven maar je kan gewoon bellen via Whats app, het was onze lieve buurman Aad die even wilde weten hoe het met ons was daar deep under. We leggen uiteraard veel op foto en video vast om het jullie later nog eens te kunnen laten zien, jullie kunnen dan thuis wel onze verhalen wat makkelijker plaatsen. Vandaag zijn wij om 10.00 uur vertrokken, hebben 179 km gereden en zijn uiteindelijk met een aantal omzwervingen om 16.30 uur op een camping in Chasland aangekomen. Het is zo lekker dat je makkelijk een camping kan vinden, wij staan vaak op een Top 10 Holiday Park, het zijn franchisers en de een is weer wat mooier dan de ander maar wij voelen ons overal thuis. Wij hebben ook de luxe van een toilet, douche en keuken in de camper maar daarvoor moet je ook wel wat voor doen. Het innemen van drinkwater, lozen van afvalwater en toilet moet om de drie dagen gedaan worden, dat komt omdat wij van die zuinige lui zijn. Dan weet jullie ook de reden waarom wij vandaag wat laternaar onze volgende bestemming vertrokken waren. Op de campings zijn goede voorzieningen aanwezig waar je alles voor de volgende tocht in orde kunt maken. We hadden het plan om naar Invercargill te reizen, dat is ongeveer het meest zuidelijke puntje van het zuidereiland, met een geplande tussenstop in Balclutha. Maar helaas, we kwamen weer zo veel mooie plekjes tegen waarvoor we de camper aan de kant moesten zetten dat er van het reisplan weer niets terecht kwam. Wij zijn wel even gestopt in Balclutha om daar een foto van een kerk met een opgetuigde kerstboom te fotograferen, maar dan wel in de volle zon. Het is zo vreemd wanneer je hoort dat jullie de koudste sinterklaasavond hebben gehad. Waar wij nu wel aan gewend zijn is dat de zon precies andersom draait, dus van rechts naar links. Na de stop in Balclutha zijn wij met de informatie uit de reisgids, direct doorgereden naar Nugget Point, om daar te genieten van een mooi uitzicht op de oceaan. Er waren, weliswaar op grote afstand, een aantal pelsrobben en de zeldzame Nieuw-Zeelandse zeeleeuwen op de rotsen te zien.Het is soms wel moeilijk de dieren te vinden want als zij wat langer op het droge liggen hebben ze dezelfde kleur als de rotsen en vallen dan alleen op wanneer ze bewegen of uit het water komen. Het was een prachtige zonnige dag en dat gaf het uitzicht op Nugget Point met op een steile landpunt van 133 m hoog een uitkijkpunt een mooi dubbel hoogtepunt. Om 16.30 uur kwamen wij langs een camping in Chatlands en zijn daar direct gestopt om lekker te genieten van een mooie zomeravond.

Aad

Hallo luitjes, leuk om jullie zo te blijven volgen!
Ik hoef niet te vragen of jullie er van genieten! Groet, Aad

Ed

We zijn blij dat het lekker daar gaat ook met de camper top. Hoop op nog mooie verhalen van jullie uit New Zeeland. Lekker genieten daar met ze tweeën. Grtjes Ed en Els

HJ

Ja Toch!!!!