bertenbouchien.reismee.nl

50e dag

Vanmorgen zijn we om 09.00 uur vertrokken van het Holidaypark Opononi, na slechts een paar meter gereden te hebben moest ik de camper alweer parkeren voor wat kleine boodschappen en het versturen van de foto ’s van maandag.

Op het park was geen WiFi verbinding aanwezig dus de eigenaar heeft ons naar het plaatselijke cafe verwezen.

Het was een gezellige zaak met goede koffie en een snel internet, zodoende kon ik vanmorgen alsnog de foto ’s versturen.

In de camper hebben we ook we WiFi maar die heeft niet altijd een goede verbinding en het uploaden van foto ’s gaat heeeeel erg traag.

Na de koffie in het internetcafe zijn we nog een klein stukje verder gereden en hebben daar het beeld van Opo de dolfijn bewonderd.

Vanaf die locatie hadden we ook een mooi uitzicht op de zandduinen aan de overkant waar je met een board heerlijk vanaf kan surfen.

Uiteindelijk zijn we om 10.30 uur vertrokken naar onze volgende bestemming, het Holidaypark in Pukenui.

Na een mooie rustige rit kwamen we aan in Rawene daar was de ferry die ons naar de overkant van de Hokianga Harbour bracht.

Na het oprijden van de camper op de ferry konden wij lekker genieten van de mooie uitzichten vanaf het water.

Op een zeker moment stond de schipper bij de auto met de vraag waar wij vandaan kwamen en of wij voor misschien alle drie een F3 helm beschikbaar hadden.

Hij had vanaf namelijk vanaf zijn hoge stuurhut in onze camper gekeken en zag daar mijn mooie gele helm liggen die ik zaterdag in Puhui had gekregen.

Bleek het een brandweercollega te zijn die als vrijwilliger werkt bij het korps van Rawene, gelukkig ben ik wat thuis in brandweertermen in het Engels zodat wij wat informatie konden uitwisselen.

Rawene is een schilderachtig dorp met boven het water gelegen winkels, het lijkt wel of de tijd daar stil gestaan heeft en dat terwijl in 1967 grote delen werden verwoest door een brand.

Bij een school in het plaatsje Herekino zijn we gestopt voor de lunch, het was een mooie plek en tot onze verbazing was er buiten het hek van de school een werkende WiFi verbinding.

Na de lunch heeft Madelein het stuur weer van mij overgenomen en heeft zij de camper kundig langs de vele bochten gemanoeuvreerd.

Bij Ahipara zijn we van de route afgeweken en bij het strand gestopt om te genieten van het begin van de Ninety Miles Beach.

Het was op dit strand ook weer bijzonder rustig, in de verte zag ik iemand met een board in de golven en drie personen vlak bij ons genoten van de kracht van de golven.

Na de rit vervolgd te hebben kwamen wij om 16.00 uur aan bij het Holidaypark in Pukenui.

Wij hebben snel de camper geïnstalleerd en zijn naar de haven gelopen, wij dachten dat er een strand zou zijn maar dat was er in Pukenui niet.

De stroming in de Houthora Bay was zo sterk dat ons ontraden werd daar te gaan zwemmen.

Madelein en Bouchien hebben gelukkig nog wel wat mooie schelpen kunnen vinden bij de steiger van de haven.

We hebben op deze dag een uitzondering gemaakt door in het Pukenui restaurant fish en chips te gaan eten.

We hadden dit keer weer geluk, degene die de bestelling opnam was een Nederlander die al 14 jaar in NZ woont en eigenaar van het restaurant is.

Zodoende konden wij een maaltijd helemaal naar onze wensen bestellen en werd de vis, voor Bouchien en mij, in de oven in plaats van in het vet bereid.

Met een heerlijk koud biertje van het Nieuw Zeelandse merk Steinlager erbij hadden wij een prachtige afsluiting van deze dag.

Voor morgen staat het boarden op de zandduinen bij Te Paki en het bezoeken van het meest noordelijke Cape Reinga op de planning.

Tineke

Het is niet voor te stellen dat jullie zulk mooi weer hebben terwijl het hier koud en glad en mistig is. Vanochtend weer op hete kolen gereden naar het altijd mooie Zwolle. Jullie beleven zo? mooie tijd, ik zou nooit meer thuis komen;-)) Groetjes Tineke

Aad

Prachtig om te volgen!, maar nu wel lang genoeg donker geweest aan de overkant! Dus kom maar weer eens naar huis:)
Wij waren in groningen zaterdag, groningsmuseum.
Vandaag ben ik even in schagen om te controleren of de baterijen het nog deden van de thermostaat, alles ok gelukkig. Het gaat fiks koud worden hier!
O ja, er was een tentoonsteling van Rodin in groningen..vandaar.. was prachtig.

Wilma

Vandaag een campervakantie geboekt. Na al die enthousiaste verhalen kunnen wij natuurlijk niet achterblijven....

Bouchien

Waar gaat de reis heen

Wilma

ZW-Amerika.
Eerst paar dagen San Francisco en dan toeren langs/door een aantal Nationale Parken in een mooie camper. Korte stop in Las Vegas om vakantiegeld terug te verdienen....;) Zin in!