bertenbouchien.reismee.nl

2e dag

Na een rustige vlucht landen wij om 07.50 uur op de luchthaven van Dubai waar het, volgens de informatie op de meteoborden, op dat tijdstip al 24 graden was. Het was jammer dat wij niet de gelegenheid hadden om even buiten het luchthavengebouw te gaan dan hadden wij de heerlijke temperatuur ook daadwerkelijk kunnen beleven. De drie grote tassen van ons werden, door de vliegtuigmaatschappij, rechtstreeks naar de luchthaven van Christchurch gestuurd zodat wij alleen maar met de handbagage liepen en gelukkig niet meer met de grote tassen erbij. De handbagage bestaat nog wel uit twee kleine koffertjes een rugtas van Bouchien met de papieren en de rugtas van Bert met alle electronica erin. Dubai is een bijzonder mooie luchthaven waar het, met een Latte Macchiato van Starbucks, goed vertoeven is, alles is daar in grote hoeveelheden aanwezig zoals sigaretten en sterke drank, wij hebben ons echter beperkt tot het kopen van een enkele beker koffie. Om 09.55 konden wij weer inchecken voor het vervolg van onze reis naar Sydney. Daar waren uiteraard weer de nodige checkpoints op koffers, ditmaal met een wat kleinere organisatie omdat het een tussenstop was in verband met het overstappen in een ander vliegtuig. We hadden ons weer geestelijk voorbereid op een lange tocht en met wat slapen, lezen en video kijken tussendoor, landen wij vermoedelijk op woensdag om 07.45 uur op de luchthaven van Sydney.

Taco en Conny

We hebben ook naar de documentaire v New Zeeland gekeken.mooi land,veel reisplezier.

Ad de Bruin

Lekker ontspannen.