bertenbouchien.reismee.nl

3e dag

Vandaag zijn wij aan het laatste stukje van onze reis begonnen, een korte vlucht van Sydney naar Christchurch De overstaptijd was te kort om nog langs de winkeltjes op de luchthaven van Sydney te lopen en wij besloten maar om nog even koffie te gaan drinken, dat kon helaas niet bij een Starbucks maar bij een koffiebar met de naam Hudson. De koffie en thee was ditmaal ronduit slecht te noemen, maar @Madelein aan de overkant van Hudson wordt binnenkort een echte Starbucks geopend en zal de Hudson wel verdwijnen. Maar het zat mij, ondanks de eerdere checks niet mee, op een scherm was namelijk te zien dat ik twee verdachte voorwerpen in mijn kleding droeg, in mijn borstzakje had ik een capsule van een pilletje en en in mijn broekzak bleek ik nog de sleutel van mijn auto te hebben. De controle op wat wij bij ons in de handbagage hadden ging wat minder geavanceerd dan op Schiphol, maar de strengheid van een beveiligingsmedewerkster was des te groter. Zowaar werd een tube in de handbagage van Bouchien gevonden en werd streng de vraag aan haar gesteld zij nog meer tubes in haar bagage had. Bouchien merkte voorzichtig op dat het tandpasta van het merk Prodentax betrof, de dame in kwestie antwoordde dat zij dat ook wel begreep, maar het koffertje met de tube apart werd opnieuw in een bakje gedaan en nogmaals gescand. Na een 2e check met het rontgenapparaat konden wij doorlopen naar de vertrekhal 57, dan denk je dat je alles gehad hebt maar dan volgt nog een visuele controle op de inhoud van de koffers, met nadruk op de aanwezigheid van vloeistoffen. Maar daarop konden de beveiligingsbeambten ons niet betrappen, wij hadden al de nodige ervaring bij de andere veiligheidscontroles opgedaan. Met enige vertraging konden wij in een andere A 380 van Emirates stappen en werden wij verwezen naar onze stoelen, helaas zaten wij nu op de benedenverdieping met drie personen aan de raamzijden en vier in het midden. Dat zijn dus tien personen per rij maal zoveel rijen, ik verbaas me iedere keer dat het cabinepersoneel, de dienbladen met eten en de losse drankjes vanuit de smalle gangpaden zo goed weet uit te serveren.

Reacties

Reacties

Marnella

Wat leuk om jullie zo te volgen! Het vliegen is nu voorbij ???? op naar de camper! Veel plezier en tot het volgende verhaal.
Liefs Marnella

Mireille

Ben weer helemaal up to date... leuk jullie zo te volgen geniet er lekker van xx Mireille

Aad

Spannende tijden:)
We blijven volgen!

Ed

En nu op naar de camper. Heel veel fune nu daar. Ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal. Grtjes Ed

Jeanne

Wat een lange vliegreis hebben jullie achter de rug zeg! Leuk om jullie zo te volgen. Geniet van jullie reis
avontuur in Nieuw-Zeeland.

Madelein

Was dat in New zeeland of in Sydney? Ik ben benieuwd wat ze tegen me gaan zeggen. Ik probeer zo min mogelijk mee te nemen. Het wordt vast een goede vlucht met al die luxe. Geniet ze. Xxx

Tineke

Leuk om te lezen en ja die controles op de luchthavens zijn niet mals. Wij hebben hier ondertussen Sinterklaas gevierd en bij het naar huis gaan was de autoruit bevroren. Wat zal dat genieten worden van die lekkere zon. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!