bertenbouchien.reismee.nl

54e dag

Vandaag zijn we om 09.30 uur vertrokken vanaf het Top 10 Holidaypark in Russell, we hebben Helena Bay in onze TomTom gezet zodat we langs de kust van de Bay of Islands werden geleid.

De Bay of Islands welke in het Northland liggen is een populair gebied in Nieuw Zeeland, het subtropische klimaat werkt daar natuurlijk ook aan mee.

Het is echt geen probleem voor ons om de laatste dagen van de vakantie hier door te brengen.

Het verkeersbeeld is hier rustig, dus kunnen wij onze eigen kruissnelheid aanhouden en af en toe de kant ingaan om de file achter ons te laten passeren.

Zodra er weer een baai in zicht komt gaan we kijken welke uitdaging het strand daar weer heeft.

Het eerste strandje wat we zagen was een klein strandje wat je alleen over priveterrein kon bereiken. De eigenaar vroeg, middels een bord bij het parkeerterrein, vriendelijk $2 voor het parkeren van de auto, wij hebben het geld in het kistje gedaan en daarna genoten van het prachtige strandje.

We konden bij een omgevallen Christmas tree prachtige foto ’s maken met de oceaan als achtergrond.

Uiteraard was daarna het koffiemomentje met door Bouchien verrukkelijke gemaakte koffie, het komt dan wel uit een potje maar met warme melk erbij is het voor ons de dagelijkse traktatie.

Het tweede strandje was bij een natuurgebied, het was daar heerlijk rustig. Bouchien en Madelein zijn daar schelpen gaan zoeken en ik heb dat van afstand op een bankje gadegeslagen.

Het derde strand was wat makkelijker te bereiken want ik kon de camper bijna aan de rand van het strand parkeren, wel zo prettig, dan heb je alles binnen handbereik.

We hebben snel de stoelen en tafel neergezet en hebben lekker genoten van de lunch met uitzicht op het strand waar mensen lekker in de golven van de oceaan hun ontspanning of uitdaging zochten.

We hebben niet op de tijd gelet maar hebben lekker genoten van alles wat het strand ons bood.

Om 16.00 uur hebben we ons reisvaardig gemaakt en hebben het Holidaypark in Whangarei gekozen als onderkomen voor de komende nacht.

Om 17.00 uur kwamen we bij het kleine maar gezellige Holidaypark aan, de medewerker van de receptie gaf ons goede uitleg over alles wat wij in Whangarei zouden kunnen ondernemen. Ook kregen wij een rondleiding over het park zodat direct duidelijk was wat we waar konden vinden.

De 26m hoge Whangarei Falls, bekend als de meest fotogenieke watervallen van Nieuw Zeeland, hebben we direct bezocht nadat we onze camper hadden geïnstalleerd.

Het Holidaypark Whangarei Falls licht direct naast de waterval dus we waren er snel, het is mogelijk de waterval van bovenaf en onderaf te bekijken.

Nadat we van bovenaf de nietige mensen beneden zagen zwemmen hebben we daarna de weg naar beneden gekozen.

Bij het maken van de foto ’s vanaf beneden zagen we een (Chinees) bruidspaar op de rand van de waterval staan, ondanks alle verbodsborden vond de fotograaf dat blijkbaar de mooiste plek om het bruidspaar op de gevoelige plaat te zetten.

We hebben nog even gewacht bij de fotosessie en hadden bewondering voor het bruidspaar wat telkens van de fotograaf een andere pose moest innemen.

Morgen gaan we eerst naar de boerenmarkt in Whangarei en daarna richting Waipu, wederom rijdend langs de verschillende mooie strandjes.