bertenbouchien.reismee.nl

56e dag

Om 09.45 uur zijn we vertrokken van het Holidaypark Mangawhai Heids, we hadden een onrustige nacht gehad door de storm en de vele regen.

Wij hadden alleen last van een schommelende camper, maar mensen die bij ons in de buurt stonden met een tent hadden last van water in de tent en losgeraakte delen van de tent.

Toen we nog maar net onderweg waren passeerden we de grens van het district Noordland naar het district Auckland.

De richting is vandaag de stad Auckland, maar uiteraard langs een route waar we nog niet eerder geweest zijn, we hebben al een camping uitgezocht in Takapanu.

We blijven daar vermoedelijk twee dagen staan en kunnen ons voorbereiden op de terugtocht.

Het plaatsje Takapanu, wat aan de kust ligt, is al weer wat drukker en zo kunnen we mooi wennen aan de drukte van ons eigen land.

Op een gegeven moment reden we een bord voorbij met een verwijzing dat er rauwe melk te koop was, ook was het waarschijnlijk de laatste keer dat we rauwe melk bij een boer in NZ gekocht hebben.

We hadden als tussenstop Shelly Beach gekozen, het is een heel rustig strand, met veel mogelijkheden voor sportvissers en uitstekende facilitaire voorzieningen zoals toiletten e.d.

Onderweg zagen we een kweker van Macadamianoten, na zo vaak deze noten gegeten te hebben konden we nu met eigen ogen zien hoe deze als een trosje aan de tak van een boom hangen.

Er was een klein winkeltje en restaurant waar de noten gekocht konden worden, wij vonden de smaak van deze noten beter doordat er minder zout is toegevoegd.

Na nog een heerlijk vruchtenijsje gescoord te hebben zijn we richting het holidaypark in Takapanu gereden.

In het centrum van Takapanu, aan het strand, vonden we een klein park. Er was gelukkig nog plaats voor ons, zodat we nu een mooie uitvalsbasis hebben naar de stad Auckland.

We kunnen morgen en overmorgen met een stadsbus naar de haven gaan en met een ferry oversteken naar het belangrijke Business Center van Auckland.

Dan zijn we gelijk in het belangrijkste gebied van de stad en hebben geen zorg over onze camper waar we die veilig kunnen stallen.

Het weer is nog wat wisselend, af en toe is er regen en dan weer zon, Madelein heeft nog een prachtige foto ’s van een dubbele regenboog gemaakt.

Linda

Prachtig dagboek houden jullie bij.

Haijo

Geniet van de laatste dagen Nieuw-Zeeland en alvast een goede terugreis. In Nederland is het nog een tijdje mooi winters weer, dat is goed om te acclimatiseren.