bertenbouchien.reismee.nl

4e dag

We hebben heerlijk geslapen in het Hilton Hotel van Christchurch, deze overnachting was ons door het reisbureau aangeraden om uitgerust aan de trip met de camper te beginnen. Wij werden om 06.30 uur zonder wekker wakker, maar dat deerde ons niet, wij konden zo de berichten op onze telefoons bekijken en beantwoorden. Er was ook nog een vraag te beantwoorden hoe wij vanaf ons hotel op de luchthaven zouden komen, daar is namelijk de organisatie gevestigd die de uitgifte van de campers voor verschillende merken verzorgd. Maar een behulpzame Duty Manager van het hotel was zo vriendelijk voor een shuttle te zorgen die ons dan om 09.45 uur naar het vliegveld zou brengen. Na ons heerlijk gedoucht te hebben zijn wij naar de ontbijtzaal gegaan, daar hebben wij lekker genoten van al het heerlijks wat op het buffet uitgestald was. Nog eerst snel even een eerste bericht in het reisblog gezet, daarna snel ingestapt in het busje waar de chauffeur al onze bagage had ingeladen. In ongeveer 20 minuten waren wij op de plaats van bestemming waar een groot terrein volstond met witte campers in verschillende merken, uitvoeringen en afmetingen. Bij de receptie van het bedrijf heb ik mij zelf ingecheckt op een tablet en mijn gegevens aangevuld en aangepast, ik begrijp echt niet hoe iemand mijn eerste voornaam van Albert naar Albertus kan verbasteren. Maar nu kwam het moment, ik bood mijn voucher van het reisbureau voor de huur van de camper aan, met de toevoeging dat mijn (bonus)dochter Madelein ook met de camper zou rijden. Bleek dat er een misverstand was met het type camper, de camper welke wij geboekt hadden en bevestigd was door onze reisorganisatie was een Venturer Plus. De camper die voor ons klaar stond was echter een Venturer, het verschil zit in de Plus of er een kind mee kan of niet. Er moest door de verhuurder heel veel gebeld worden maar ondanks hun inzet was het niet mogelijk aan ons direct een Venturer Plus te leveren. De 1e optie was: neem de Venturer mee en kom na een paar dagen terug om dan de camper om te ruilen voor een Plus. De 2e optie was: neem de Venturer mee en wanneer wij in Auckland zijn om Madelein op te halen de camper om te ruilen voor een plus. De 3e optie was: doe een upgrade naar een andere camper en betaal NZD 10.000,00 bij. Wanneer er zulke grote bedragen hoor sta ik altijd op scherp en zonder duidelijkheid te hebben wiens schuld het is dat wij niet gekregen hebben wat afgesproken is dacht ik, dan maar optie 2. Men gaf wel aan ASAP contact op te nemen met onze agent om te weten te komen waar de fout gemaakt was. Na het ondertekenen van diverse documenten werden wij naar de camper begeleid voor de uitleg en overdracht. Uiteindelijk konden wij om 14.00 uur met de camper wegrijden, uiteraard direct naar de supermarkt voor het inslaan van de boodschappen voor de eerste twee dagen. De organisatie van supermarkten in Nieuw Zeeland verschilt veel met die van in Nederland, wat duurzaamheid betreft zijn wij verder. Het meest frapante was dat de cassiere de boodschappen in plastic tasjes deed welke in een door carrousel waren gehangen en zodanig dat alle soorten boodschappen, zoals groente, vlees en zuivel apart kwamen. Na wat ervaring in het links rijden opgedaan te hebben in de stad Christchurch, zijn wij richting het zuiden gereden naar het plaatsje Akaroa op Banks Peninsula. Wij reden langs mooie kleine plaatsjes zoals Little River waar nog een prachtig treinstation staat met daar omheen wat rijtuigen en locs, Little River was tot 1962 het eindstation van de lijn Christchurch-Little River. De rails verderop is weggehaald en veranderd in een mooi fietspad van 44 kilometer, welke leidt langs de oevers van Lake Ellesmere en Lake Forsyth (www.littlelrivertrail.co.nz). Wij hadden de navigatie ingesteld op het Top 10 Holidaypark in Akoara en om 19.00 uur arriveerden wij daar. Op de toegewezen plek van de camping aangekomen brachten wij onze ervaring met kamperen in de praktijk en de overnachtingsplaats was snel ingericht. Na het eten van een heerlijke, door Bouchien bereide, salade konden wij eindelijk onderuitzitten in onze camper.

Ed

Weer een geweldige verhaal Bert. Hoop nu dat jullie gaan genieten van New Zeeland. En ik hoop op mooie avontuur voor jullie de aankomende 2 maanden have fune daar. Grtjes Ed

Madelein

Mooi om te lezen. Geniet ervan. Over precies 4 weekjres kom ik jullie kant op. X

HJ

Goed gedaan met de campers Bert! Je laat je zo geen oor aan naaien . Mooi verhaal ook over het trein station . Wij gaan zo Sinterklaas vieren . De jongens en Baukje lopen eerst nog de wintercup. Het is hier een witte wereld. Hartelijke groet HJ

Aad

Hebben jullie nou wel of niet dejuisre camper, zo ja hoe ging dat, zo nee hoe gaan jullie dat oplossen? Ehhhh een karretje er achter voor Madelein? Moet kunnen :)

Ad

Wederom een leuk verhaal dus dat is genieten.