bertenbouchien.reismee.nl

12e dag

Vandaag hebben wij een rustdag genomen om nog even aan de hand van de foto ’s en de video ’s na te genieten van al hetgeen wij de afgelopen dagen gezien en meegemaakt hebben.

Wel hebben we met het oog op onze extra dag op dezelfde camping de camper op een andere, voor wat betreft de zon en de buurman, op een andere plaats gezet.

De receptioniste had ons plek 40 A en 40 B toegewezen, dat zijn al twee plekken dus meer dan genoeg, maar wij stonden direct naast de caravan van een langkampeerder.

Voor het goed kunnen manoeuvreren van onze camper was hij al genoodzaakt zijn groot model landcruises te verplaatsen, ik begroette hem nog maar hij schudde alleen zijn hoofd.

Bij daglicht begreep ik zijn teleurstelling, er was op het betreffende terrein voldoende plek maar waarom had de receptioniste ons deze plaats toegewezen direct naast zijn caravan, ik weet het niet maar lig er ook niet wakker van.

Maar om 13.00 uur was het tijd voor een wandeling naar de boulevard van de Lake Te Anau, het is het grootste meer op het Zuidereiland en na Lake Taupo op het Noordereiland het grootste van het land. Het diepste punt van het 64 km lange meer is 417 m.

Dat Te Anau, een plaatsje met maar 2000 inwoners, iets aan de toeristen wil verdienen is begrijpelijk, zeker nu veel toeristen via Queenstown naar Milford Sound rijden.

Maar bij een opstelplaats van een watervliegtuigje hing geen bord met de prijzen en de duur van het vliegtochtje, wij hebben er ook maar niet om gevraagd, we hadden nu al een mooi uitzicht.

We hadden ons lekker geïnstalleerd langs het meer om het watervliegtuig te zien opstijgen, tot er drie sportieve mensen met het verzoek kwamen om hen met de behaalde medailles van een Keppler bergloop op de foto ’s te zetten, als echte sportman sta je dan direct op en zet je de man en twee vrouwen goed op de gevoelige plaat, met op de achtergrond het watervliegtuigje.

Ik kon trouwens mijn ogen niet geloven bij het benzinestation in het centrum, daar stond naast de lage brandstofprijzen dat het omstreeks 13.30 uur 28 graden was, we zijn zelfs die middag een beetje verbrand op ons hoofd en schouder, dus toch maar een petje dragen Bert.

De brandstofprijzen zijn voor diesel 81,54 en benzine 122,94, ik weet niet wat de prijzen thuis doen maar volgens Bouchien was het hier beduidend lager, dat is nogal Wiebes.

Wij zijn toch iedere keer verbaast hoe het een en ander geregeld is in zo ’n groot land, neem bijvoorbeeld een elektrische barbecue bij de jachthaven, gewoon door iedereen te gebruiken van 11.00 uur tot 19.00 uur en het wordt echt gebruikt.

Ook het badhuis 2.0 van Te Anau mag er zijn, de backpackers en anderen die geen douche thuis hebben, je kan hier voor een paar euro een heerlijke douche nemen en een handdoek huren.

Toch weer even een vergelijkend onderzoekje gedaan bij een plaatselijk supermarkt, hier staat de cassiere achter de kassa en verdeeld zij de boodschappen nadat ze zijn gescand zelf in plastic tasjes, je hoeft alleen maar de tasjes van een verhoging af te pakken.

Ook heeft men oog voor de kwaliteit van het bier, alle merken staan in een koelcel en zijn dus al voorgesteld en voor direct gebruik geschikt.

Ik heb gelijk maar van de nood een deugd gemaakt en ons, bij onze camper getrakteerd op een lekker flesje Nieuw-Zeelands Wild Buck bier, nee hoor het was beslist geen Buckler bier.

HJ

Genoten van je verhaal over de buurman heel herkenbaar!!!

Bert

Ja toch?

HJ

Mooi verhaal over de brandweer. Het is altijd leuk om te lezen hoe het er in andere landen toegaat. Morgen operatie hand en pols en de 21 mag ik weer voor het. Betere loodgieterswerk!
Wel mooi alles in een maand kunnen we er in januari na twee weken vakantie er weer tegen aan ! Groet HJ