bertenbouchien.reismee.nl

20e dag

Op deze zaterdag met een strak blauwe lucht, weinig wind en een aangename temperatuur deden wij de laatste voorbereiding voor we vertrokken naar onze nieuwe bestemming Haast.

Het is belangrijk dat de brandstoftank gevuld is, de eerste 160 km op deze route kom je namelijk geen tankstation tegen.

Voldoende te lezen, dus nog even het laatste nieuws van dagblad Trouw en Volkskrant op de iPad binnengehaald.

Dan het belangrijkste, het inspuiten van alle niet bedekte lichaamsdelen met Deet, het middeltje van de Etos tegen o.a. de zandvlieg. In de regenwouden van de westkust, komt dit beestje veel voor, maar om nu op zo ’n mooie dag helemaal ingepakt te lopen, om niet geprikt te worden, ging mij wat te ver. Het blijkt dat die beestjes voorkeur hebben van mensen die gekleed zijn in de kleuren zwart, rood en blauw, de kleuren wit, geel en groen heeft niet de voorkeur bij de zandvlieg. Dus de volgende keer maar geen blauw shirt aantrekken want ze hebben mij weer kunnen vinden. Het vreemde is dat Bouchien niet gestoken wordt, zal te maken hebben met extra vitamine B, dus moet ik ook maar Marmite als broodbeleg nemen.

Wij zijn via de 6 vanaf Lake Hawea naar Haast gereden, eerst een stuk langs het meer waar wij een nacht gestaan hebben en vervolgens naar links om rechts langs Lake Wanaka te rijden.

Bij Boundery Creek is een mooie lookout waar wij uiteraard ook even gestopt zijn, dat is maar goed ook, anders waren wij zonder dat wij er erg in hadden langs Mount Albert gereden. Nu hebben wij deze berg (2475 m) gelukkig goed kunnen vastleggen voor Albert.

Al rijdende besef ik mij dat we een aantal mooie plekken in het zuiden van NZ achter ons moeten laten omdat we nu noordelijker gaan. Maar ik had in South West NZ geen gelegenheid gehad om herten in een farm te fotograferen maar nu kreeg ik de kans om de herten, waarschijnlijk voor de laatste keer, vast te leggen.

Ook is het dubbel dat wij over enkele dagen de langste dag meemaken in NZ en thuis juist de dagen weer gaan lengen.

Het blijkt wel dat NZ het land van de uitdagingen is, er is geen activiteit te noemen die hier niet op hoog niveau wordt beoefend. Maar toen wij naar de Bleu Pools liepen wisten wij nog niet dat wij, om daar te komen, over twee hangbruggen boven het water moesten lopen. Maar wij zagen de brug en liepen gewoon over de schommelende brug, van Bouchien heb ik een filmpje gemaakt dat zij zelf over een van de hangbruggen loopt. Toen ik op de 2e brug stond klom er een jongen naast mij over de reling en sprong van de brug het water in, het lukte mij daar nog snel een foto van te maken. Even later, kwam er een meisje en zij deed hetzelfde als de jongen, klom over de reling en nam een duik, gelukkig was ik toen in de gelegenheid een filmpje van te maken.

Wij stellen hierbij vast dat onze daad om over de hangbrug te lopen in het niet valt bij de sprong van de jongen en het meisje. Wanneer je goed op de foto kijkt zie je dat het meisje al gesprongen is.

Op onze weg naar Haast zijn we nog langs veel andere mooie plaatsen gekomen en daar de tijd genomen om het een en ander vast te leggen.

De Thinder Creek Falls was ook zo ’n moment dat wij geen haast hadden om in Haast te komen.

Het Top 10 Holidaypark kwam uiteindelijk om 16.30 uur in zicht, maar het stond op zo ’n open winderige plaats dat wij doorgereden zijn naar Haast Beach en ons daar op een merkloos en jammer genoeg wat sleets Holidaypark gemeld hebben. Nadat wij ons geïnstalleerd hadden wilden wij toch wel graag even naar het strand, dat was echter wel even een uitdaging om er te komen. Ik had snel de plattegrond bekeken en dacht wel te weten hoe wij moesten lopen, maar toen wij 2 km gelopen hadden hielden we het strand voor gezien en zijn weer terug gelopen naar de camper. We hebben later de plattegrond nog even bekeken en als we op een gegeven moment over een prikkeldraad waren gestapt, met zo ’n overstappunt, en langs het prikkeldraad over het weiland waren gelopen hadden we bij het strand kunnen komen.

Helaas was de wifi ook niet optimaal, daarom was ik pas vanmorgen in de gelegenheid het verhaal en de foto 's te uploaden.

Reacties

Reacties

HJ

Soms is vakantie ook wel eens een beetje afzien!,des te meer waardeer je de volgende dag weer.Zet hem op""

Madelein

Weer een mooi verhaal. En het is nog maar 12 dagen voor dat ik in het vliegtuig zit. Heb er super veel zin in.
Geniet nog maar even van het Zuidereiland en dan kunnen we daarna met z'n 3en genieten van het Noordereiland.
Liefs Madelein
Ps. Zondag oma nog even de nieuwe foto's laten zien op Lars zijn verjaardag. Ze vindt het super mooi.

Bert

Dan kan je vanaf het Noordereiland mooi meeschrijven aan het verhaal voor Oma Dodde.

Madelein

Dat is goed Bert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!