bertenbouchien.reismee.nl

27e dag

Omstreeks 10.00 uur zijn we vertrokken van het Top 10 Holidaypark in Papara, we rijden vandaag terug naar het Top 10 Holidaypark in Motueka.

We hebben de tijd om nog wat om te rijden en ons oog is gevallen op het plaatsje Totaranui.

In Motutipi kwamen we nog een boerderij tegen waar rauwe melk uit de automaat verkocht werd, als deskundige van de keuringsdienst van waarde hebben wij alles weer van top tot teen bekeken en vastgelegd voor Ria en Wim.

Een groot gedeelte van de route gaat door het Abel Tasmanpark dus dat is ook wel aantrekkelijk.

Op een zeker moment gingen wij bij Takaka rechtsaf en kwamen op een niet geasfalteerde weg, dan denk je, ach dat is maar even dus gewoon doorrijden.

Bleek het een smalle weg langs de bergen te zijn waar geen eind aan kwam, er kwamen ook auto ’s van tegengestelde richting dus dat was wel even spannend.

Het is leuk gezegd: opgaand verkeer gaat voor, maar als er geen ruimte is moet je toch iets anders verzinnen.

We hebben de terugweg geklokt en over het kleine stukje onverharde weg hebben we uiteindelijk 27 minuten gedaan.

Maar de moeilijk begaanbare weg bracht ons wel naar een heel mooi stuk natuur in het Abel Tasmanpark.

Wij konden parkeren bij een informatiecentrum welke bij de Totaranui Beach staat, daar worden veel wandelaars met de watertaxi opgehaald om naar een andere locatie in het park gebracht te worden.

De Totaranui Beach maakt deel uit van de Golden Bay en echt het is niet te geloven maar het zand is goudkleurig.

Het is leuk wanneer je de tijd hebt om alles goed te bekijken en vast te leggen, wij waren op de berg en zagen water stromen wat beneden op het strand tegen de golfslag in de oceaan instroomde.

Wat de vogels betreft, de enkele aalscholver die we op het strand gezien hebben was zo druk bezig om zich in de wind en zon te laten drogen dat wij alle tijd hadden om hem te fotograferen.

Een andere vogel die we regelmatig zijn is de Takahe, maar het is niet te begrijpen ze hebben zoveel ruimte en nog maken ze ruzie om hun territorium. Het is leuk om te zien dat de Takahe een hoge rug opzet en briest en daarna de aanval inzet.

Het is jammer dat een Jan van Gent mij steeds te snel af was, maar ik heb gelukkig wel een foto waar hij rechtstandig naar beneden duikt om een visje te vangen.

Bij een ander strand zag Bouchien de dolfijnen in de golven opduiken, maar helaas kwam er een motorbootje aan en hebben wij de dolfijnen niet meer gezien.

Uiteindelijk waren wij omstreeks 17.00 uur in Motueka terug, de winkels waren al gesloten maar de New World supermarkt was nog open voor de laatste boodschappen.

Het is leuk wanneer je in die supermarkt een stelling tegenkomt met alleen maar Nederlandse producten en de kapucijners in blik van de Jumbo zijn.

Op het park was het al vroeg rustig, een ieder vierde kerstavond op zijn eigen manier bij tent, caravan of camper.

Het is uiteraard logisch dat hiervoor de bereiding van het kerstdiner de barbecue wordt gebruikt.

Wij hebben een heerlijk kerstdiner in de camper gehad met aardappels, asperges en kip met als toetje custard vanille vla.

HJ

Fijne Kerstdagen! Heel speciaal kerstdiner in de Camper!
Wij hadden een heerlijk kerstdiner bij Joost en Baukje.
Net weer heerlijk koffie gezet dankzij jullie verjaardagskado nogmaals dank.
Hartelijke vriendengroet HJ

Ja toch?