bertenbouchien.reismee.nl

28e dag

We hebben deze eerste Kerstdag op een bijzondere manier ervaren, het is allereerst heel raar om op zo ’n zonovergoten dag Kerst te vieren.

Het ontbijt was iets uitgebreider dan anders en de dagelijkse routinezaken hebben wij gewoon afgehandeld.

We hadden geen kerstboom in de camper, hebben wel veel de Kiwi kerstboom in tuinen gezien. De Nieuw Zeelanders hechtten veel waarde aan de Pahutukawa tree die rond kerst prachtig in bloei staat, zij noemen deze boom (Metrosideras excelsa) dan ook de Christmas tree.

Deze toelichting over de Christmas tree is speciaal voor onze vrienden Gerrit en Tally.

Om dan op zo’n mooie dag bij de camper op het park te blijven vonden wij toch ook weer niet zo 'n goed idee, het was er zonder wind te warm

Maar er kwam een oplossing, er was een strand in de buurt welke wij nog niet bezocht hadden, dus snel alles ingepakt en richting Kaiteriteri gegaan.

Het was maar 20 km rijden, met een klein hoogteverschil, dus we waren er redelijk snel, veel mensen op het strand maakten er vandaag blijkbaar een familiedag van.

Gelukkig was er een mogelijkheid om de camper dicht bij het strand te parkeren, zo hadden wij de beschikking over de faciliteiten van de camper.

Uiteraard hebben we nog langs het strand gewandeld en zagen we een afbrokkelende rots met een klein bordje er op dat je daar niet mocht staan in verband met instortingsgevaar.

Het is bijzonder om te zien dat niemand acht slaat op de waarschuwing en zelfs op deze plaats gaat verzamelen.

Na een tijdje met de tegengesteld draaiende zon meegedraaid te hebben zijn we weer richting Motueka gereden.

Het was opvallend om te zien dat alle winkels, dus ook de KFC en de Mc gesloten waren.

Het was voor ons ideaal om nu in alle rust Motueka te bekijken, het stadje heeft namelijk een regionale voorzieningenfunctie.

Motueka heeft ook een haven, waar grote vissersboten lagen. Maar ook de watersport was hier goed vertegenwoordigd.

Omstreeks 17.00 uur waren wij weer op het Top 10 Holidaypark in Motueka waar wij nog verder van de zon konden genieten.

Wij hebben inmiddels veel parken bezocht en daar doet iedereen z ’n best om ons een goed verblijf te verzorgen, maar dit park steekt er boven uit, vriendelijk personeel, goede voorzieningen en dicht bij het centrum.

HJ

Aan het strand in de on met kerst. Bizar maar wel lekker. Jullie ien er goed uit ! GOED BEZIG
kerstgroet vanuit een winderig maar wel zonnig lelystad.tweena warmste Kerst ooit.

Hans Nieuwenhuijse

Mooi verhalen Bert! Vrolijk Kerstfeest!

Madelein

Fijne kerstdagen. Dikke knuffel van mij. Tot snel. Nog maar 6 nachtjes en dan het vliegtuig in. X

Bert

We hebben voor de zekerheid alle bestemmingen tot 4 januari gereserveerd.