bertenbouchien.reismee.nl

29e dag

Wij zijn vandaag omstreeks 09.30 uur vertrokken van het Top 10 Holidaypark in Motueka, we gaan richting Picton, maar weten nog niet of we een overnachting doen in Nelson of Havelock.

We kunnen vanwege de schade van de laatste aardbeving en de daarvoor noodzakelijk herstelwerkzaamheden niet naar de plaatsen Hammer Springs en Kaikoura.

De kortste verbinding van Picton naar Christchurch is langs de kust over SH1 (State Highway 1), maar vanaf Blenheim is deze weg afgesloten en moet al het verkeer over andere wegen naar het zuiden, dit betekent voor al het verkeer ongeveer 8 uur omrijden.

Wij waren vrij snel in Nelson en hebben de koffie gedronken aan het water bij de haven van Nelson, het is een langgerekte plaats met een leuk oud centrum.

Wij zijn al dagen bestookt met reclameboodschappen van de lokale radiozenders dat vandaag Boxing Day zou starten. Dat betekent opruiming in alle winkels, met hoge kortingen op het gehele aanbod.

In het centrum van Nelson hebben wij de camper bij een supermarkt op het parkeerterrein gestald en hebben verschillende winkels bezocht.

Wij konden ons gelukkig beheersen dus extra koffers zijn (nog) niet nodig, wel zullen op de komende foto ’s van Bouchien en mij wat nieuw kleding te zien zijn.

Om 13.30 uur waren wij klaar met shoppen en zijn weer naar onze camper gelopen, daar stond hij te wachten, lekker onder de bomen in de schaduw.

We hebben toen maar besloten om Nelson te laten voor wat het is en Havelock als nieuwe bestemming in te toetsen op het navigatiesysteem.

Havelock is een bijzonder plaatsje, het ligt diep verscholen aan het einde van het grootste zee-engtesysteem, de ruim 50 km in het land reikende Pelorus Sound en zijn uitloper, de Kenepuru Sound.

Havelock is ook bekend van de groene mosselen en de watersport met een grote moderne jachthaven.

Nadat we op het Kiwi Holidaypark van Havelock aangekomen waren zijn we snel nog even de omgeving gaan verkennen.

Wij stonden met de camper naast de jachthaven en het centrum was ook op loopafstand.

Wij konden jammer genoeg de volgende dag niet met de Mailboat mee, de schipper had een vrije dag. Met deze boot kan je een mooie tocht maken over de vertakkingen van de Marlborough Sounds. Zo worden de bewoners van mininederzettingen, afgelegen boerderijen, eenzame schapenfarms en drijvende mosselkwekerijen voorzien van de post, levensmiddelen en huishoudelijke goederen.

Morgen rijden we naar Picton, de afstand Havelock-Picton is maar 35 kilometer, we rijden eerst naar Blenheim om daarna langs de kustroute afscheid te nemen van het Zuidereiland.

HJ

Inderdaad jammer van die boot .lijkt mij erg leuk om mee te varen!
Benieuwd naar jullie nieuwe out fit!
Hoe stat het met de kilo's.
In het voorjaar weer aan de bak Bert Verheug mij daar nu al op.

Bert

Er komen nog genoeg leuke dingen dus wij treuren er niet om dat we de boot gemist hebben.
Zoveel hebben wij nu ook weer niet gekocht op Boxingday.
Gaat best wel goed met de kilo 's, maar we moeten wel snel weer aan de bak met de MTB, kijk er ook naar uit.