bertenbouchien.reismee.nl

31e dag

Vandaag is de overtocht van Picton (Zuidereiland) naar (Wellington) Noordereiland, en tocht van ongeveer drie uur.

We waren deze dag vroeg opgestaan om niet de boot te missen, je dient tenminste een uur voor vertrek aanwezig te zijn.

Wij moesten nog wel onze vouchers omwisselen voor een ticket dus konden we echt niets aan het toeval overlaten.

Om 09.00 uur reden wij al naar de haven van Picton, bleek het op een afstand van 900 m van de camping te zijn.

Dacht ik toch even dat ze onze Maasdam overgenomen hadden voor de verbinding Noordereiland-Zuidereiland te onderhouden, bleek het een cruiseschip te zijn waarvan de toeristen Picton mochten bezoeken.

Maar geen probleem, wij waren niet de eerste camper op de opstelplaats anderen hadden blijkbaar dezelfde gedachte.

Bij een allervriendelijkste dame, in zo'n klein hokje, mocht ik mijn vouchers inleveren en na controle of ik wel Albert Slagter was mochten wij doorrijden op lijn vier.

Bouchien had bij het oprijden van het terrein gezien dat daar een lekker bakkertje zat, tijd genoeg om even lekkere broodjes te halen en iets voor bij de koffie.

Na alle foldertjes e.d. van het Noordereiland opgeborgen te hebben stond de koffie klaar. dit had zo ’n aantrekkingskracht op andere passagiers dat zij vroegen of ze iets konden bestellen.

Voor onze gasfles welke in een apart kastje in de camper is geplaatst kregen we nog een pamflet om aan de spiegel te hangen en het verzoek de gasfles af te sluiten.

Bleek het toch weer een vrouwelijk trekje te zijn om te twijfelen of de kraan links- of rechtsom dichtgedraaid moest worden, ook deze aardige Duitse vrouwen kon ik daarbij gelukkig helpen, In gedachte zei ik nog DROL Dicht = Rechts Open = Links, maar hoe zeg je dat in het Duits?

We hebben ook even de kilometerstand vanaf 1 december er bij gepakt, bleek dat we 4203 km afgelegd hebben in 28 dagen, dat is gemiddeld 150 km, ofwel enkeltje Lelystad - Zoetermeer.

Het rijden van de camper op de boot was een makkie, we stonden op het benedendek en het dek was groot genoeg om de camper in een keer te draaien met de neus in de richting van de uitgang.

Uiteraard gingen we direct naar dek 5 om van buiten alles te zien en vast te leggen, we hadden onze proviand in de Markthal tas dus wij konden die drie uur lekker van grote hoogte van de omgeving genieten.

Heel langzaam vaart het schip langs de inlets, veel mensen zeggen fjorden maar dat is niet juist.

Het is mooi om alles van afstand te zien zoals, de drijvende mosselkwekerijen, de kleine vissersbootjes, de oude lichttoren van Wellington.

Wanneer de skyline van Wellington zichtbaar wordt gaat alles snel, met een behendigheid draait het schip achteruit tegen de aanlegsteiger van Wellington.

Er wordt dan verwacht dat iedereen al in de auto of camper zit want zodra het schip vast gelegd is wordt met het uitrijden gestart, want time is money.

Wij waren snel op de vaste wal en reden direct naar onze volgende overnachtingsplaats het Top 10 Holidaypark in Foxton Beach.

In Wellington zijn grote delen verboden voor campers, dus daar zijn wij niet geweest.

De wegen zijn wat rechter en met minder hoogteverschillen, dat was op zich wel weer even wennen.

Om 17.30 uur kwamen wij aan bij het Top 10 Holidaypark in Foxton Beach, het was een wat winderige plek waar veel mensen met een tent stonden, wij hadden te doen met die mensen.

Omdat we de voorlaatste keer problemen hadden om nog een plaats op een park te krijgen heb ik de parken tot en met 3 januari alvast gereserveerd.

Het was op zaterdag 31 december al moeilijk om wat te bespreken, maar dankzij een welwillende medewerkster van het park in Foxton Beach is het toch gelukt een plaats te reserveren.

gerda

Fijn dat dit traject van de reis ook weer gelukt is! Dus oud en nieuw op het Noordereiland, alvast een goede jaarwisseling. Het is hier (30 dec) stik mistig. Dus wat dat betreft zitten jullie goed.
lieve groet, Gerda en Toon

HJ

Mooi verhaal over de gasfles!Je hebt qua proviand een kanjer aan Bauchien! Een zorgzaam type!! Ik zie de koffie en broodjes al voor mij. Goede jaarwisseling en hartelijke groet van Wilma en mij!

Haijo

Veel plezier op Noordereiland en Madelein niet vergeten op te pikken. Groeten en goede jaarwisseling van fam. Dodde in Biddinghuizen.