bertenbouchien.reismee.nl

35e dag

Vandaag zijn we omstreeks 08.45 uur vertrokken van het Top 10 Holiday Park in Orewo Beach en gereden naar de vestiging van THL in Auckland, waar wij onze camper gaan omruilen.

Het omruilen van de camper is op een voortreffelijke wijze, achter de schermen, geregeld door Tenzing Travel en de medewerksters van TUI uit Lelystad.

Zo enthousiast als ze waren toen wij in februari onze reis boekten, zo enthousiast zijn ze ook bij het oplossen van het probleem met de verkeerde uitvoering van de camper.

Voor het hele team niets dan lof voor het ontzorgen van onze vakantie, wij hopen van ganser harte dat ze gekozen worden als het beste TUI filiaal in 2016.

Wij waren extra vroeg op onze afspraak aangekomen, omdat wij voorzagen dat het een toer zou worden om al onze spullen naar de andere camper te verhuizen.

Gelukkig was het op deze nieuwjaarsdag niet druk en had het personeel alle aandacht voor ons.

Zelf hebben wij, voor de andere camper, helemaal niets te hoeven te regelen, met een voucher op mijn telefoon werd bij THL in Auckland direct alles duidelijk en werd ons nieuwe contract in orde gemaakt.

Met de komst van Madelein op 3 januari om 11.00 uur NZ tijd, moesten we met onze eigen spullen wel wat inschikken maar dat was uiteraard geen moeite, we mochten zelf onze reistassen achterlaten bij THL.

We weten uit ervaring dat we er met Madelein een goede reisgenote bij krijgen die ook foto ’s van ons samen kan maken en een goede bijdrage aan ons verslag kan leveren.

Uiteindelijk waren we met de overdracht van de andere camper en het inladen van de nieuwe camper om 13.00 uur klaar en konden we in een prachtige Mercedes Maui Ultima plus onze reis voortzetten vanaf Auckland Airport.

Auckland is een ontzettend grote stad, weliswaar niet de hoofdstad, maar wel de metropool van Nieuw Zeeland.

Door annexatie van twee andere grote steden zoals, Manukau en North Shore is Auckland uitgegroeid tot een agglomeratie van 1,3 miljoen mensen.

Uiteraard zullen wij het hoogste gebouw, de 328 m hoge Sky Tower in het Central Business District bezoeken om boven het 360 graden panorama van Auckland te bekijken.

In een korte tijd waren wij weer terug op onze bekende SH1 en reden wij na een eerste weg links ingeslagen te zijn op een normale weg langs de kust.

Maar Bouchien vond de route langs Clevedon, Whitford en Maretai toch leuker, uiteindelijk kwamen we weer bij Clevedon terug.

Vandaar hebben wij langs de Pacific Coast Higway nog even stil gestaan bij een mooi strand en het de Kawakawa Bay waar men meer merkt van vloed en eb op een soort wadden.

Om 17.00 uur zijn we aangekomen bij het Top 10 Holidaypark in Orero Point, waar wij een prachtig plekje kregen op deze gezellige camping.

Wij blijven hier drie nachten, zodat we op korte afstand van het vliegveld zijn om Madelein op te halen.

Zo kunnen we ook even alles op orde brengen en gelijk een inhaalslag maken met de verslaglegging.

Vanavond sturen wij ook de foto ’s en het verhaal van maandag 2 januari, zodat jullie in de ochtend kunnen lezen wat wij op dezelfde dag, met 12 uur vooruit, ook beleefd hebben.

Dat maakt het wat makkelijker, ik kan dan direct alles in een verhaaltje zetten en de foto 's er bij plaatsen.

Madelein

Ik ben aangekomen in Dubai. Nog een uurtje of 20 en dan ben ik in Auckland. Heb er zin in. Tot snel. X

HJ

Leuk dat Madelein er nu is bij jullie ! Fijn dat de omwisseling van de Camper goed verlopen is.
Jullie beginnen het jaar goed! Veel plezier met zijn drieen.