bertenbouchien.reismee.nl

38e dag

Vandaag zijn we om 09.00 uur vertrokken vanaf het kindvriendelijke Top 10 Holidaypark in Orero Point om ons te verplaatsen naar het Top 10 Holidaypark in Coromandel.

Op het park waren veel gasten met een vaste plaats en huurders van huisjes die bij het park behoren, de vriendelijkheid van de ouderen en de kinderen was opvallend.

Het is een ritje van 125 km, waar een ieder ongeveer 2.20 uur over doet, maar wij zien kans daar een dag over te doen.

Want we laten natuurlijk Madelein nog wel eerst even ons mooie strand van Orero Point zien.

We zijn van plan om de Pacific Coast Highway route langs de kust van de Firth of Thames naar Coromandel naar het noorden te rijden.

Het eerste stuk tot Kopu was een beetje saai, het is een vlak gedeelte met weinig variatie in het landschap. Maar deze westoever van de Firth of Thames wordt door ornithologen gezien als een van de beste plaatsen in NZ om zee- en waadvogels te observeren Voor de kust strekt zich hier een groot waddengebied uit. In de zomer overwinteren hier trekvogels uit alle delen van de wereld, ook zijn er veel inheemse soorten te zien. Zelf heb ik daar een mooie foto van een aalscholver kunnen maken.

Wij wilden graag naar de Hot Springs in Miranda, maar daar hebben we direct rechtsomkeer gemaakt, het was een wat verouderd thermaal bad, waarvoor betaald moest worden.

We zijn verder gereden naar Thames, dat ligt op het schiereiland Coromandel, het is een historisch stadje met veel gevels in de hoofdstaat nog doen denken aan de 19e eeuw.

Toen floreerde het stadje nog met 18.000 inwoners en 100 hotels, nu zijn er nog maar 4 hotels en 7500 inwoners.

Deze drukte dankte de stad aan de vondst van goud op Coromandel Peninsula in 1852, waarop direct 300 goudgravers afkwamen, toen er in 1867 bij Thames nog meer goud werd gevonden, begaven zich 5000 mannen naar de heuvels rond de stad.

Madelein had nog nog een kans om op de laatste dag van Boxing Day haar slag te slaan, maar zij heeft helaas niets gevonden, zelf scoorde ik op de valreep nog wel twee mooie overhemden.

Wij zijn de Pacific Coast Highway verder afgereden en het lukt Madelein al steeds beter de plaatsnamen uit te spreken, wat dacht je van Whakatete Bay.

Het is leuk dat zij ook altijd alles wil weten en zelf op onderzoek uit gaat, zo krijgen we meer informatie over de omgeving en meer leuke foto ’s.

Op het schiereiland Coromandel Peninsula staan ook opvallend veel en de mooiste exemplaren van de Christmas tree.

We zijn ook aan het einde van de middag nog even in Coromandel Town gestopt om de boodschappen te doen en het plaatsje een beetje te verkennen.

Het is nu wel lastig met drie chauffeurs als ik ga parkeren, ik kan steevast kiezen uit linksaf, rechtdoor en rechtsaf, uiteindelijk doe ik meestal wat ik zelf al bedacht had.

Omstreeks 17.30 uur melden wij ons bij het Top 10 Holidaypark in Coromandel, wij staan met de camper dicht bij het strand en dat geeft een mooi uitzicht.

Wat weer een voordeel is, dat Bouchien en Madelein zelf op pad gaan en ik bij de camper kan blijven, vanavond zijn ze een stuk het wad opgelopen en Madelein heeft daarbij prachtige foto ’s van de zonsondergang gemaakt.

Reacties

Reacties

Wilma

Ik hoor het al: alle voordeel heeft z'n nadeel. En andersom natuurlijk.....
Bert, ik zit te dubben... Moet ik je nu sterkte wensen of toch maar veel plezier...? ????

Bert

Het gaat helemaal goed komen, Madelein neemt al wat taken over, nog even en ik zit op de 3e plaats.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!