bertenbouchien.reismee.nl

40e dag

Vandaag zijn we om 09.30 uur vertrokken vanaf het Top 10 Holidaypark Hot Water Beach in het plaatsje Hot Water Beach naar Ohope Beach.

Het was voor Bouchien een wat onrust nacht omdat we vlak voor het slapen gaan bij de buren een Possum tegen de schutting zagen oplopen.

We hebben zelfs het dakluikje van de camper op een kiertje gezet en onze ontsnappingsroute nog eens doorgesproken.

Het volgende park ligt op ongeveer 248 km van ons vertrekpunt, dat zijn wel wat meer kilometers dan anders maar we moeten de niet gereden kilometers van donderdag inhalen.

We waren in korte tijd over kleine weggetjes gereden te hebben op de SH25 en vervolgde onze route over de Pacific Coast Highway, waarbij geen enkel strand langs de Bay of Plenty hetzelfde lijkt.

Bij Whangamata zagen we een mooi strand met duinen, met ook een paar schitterende huizen bij dat strand die te koop waren, we hebben gekeken bij een huis van NZD 2.227.000 maar dat wordt hem dus niet.

Ook hier heeft de brievenbesteller zijn leveringsvoorwaarden en zo zie je op de meest rare plaatsen brievenbussen in bijzondere uitvoeringen, deze is wel mooi voor op een ansichtkaart.

Het landschap wisselt snel, na eerst een wat saai stuk gereden te hebben door de streek waar veel bomen gekapt zijn reden we later door de streek waar de meeste kiwi vruchten vandaan komen.

Tauranga is een grote havenplaats met o.a. een grote containerterminal waar de bedrijvigheid niet groot was.

Je merkt op deze route dat de verkeersdruk groot is, verscheidene malen hebben wij in een file gestaan.

Op een van de foto ’s is ook het opvallende vulkaaneiland White Island te zien.

Dat het reizen in dit soort landen wel wat persoonlijke aandacht voor veiligheid verdiend blijkt uit de waarschuwing dat vanaf het strand tussen 17.15 en 18.15 uur haaien door de strandwacht zijn waargenomen.

Na nog wat boodschappen in Ohope gedaan te hebben waren we omstreeks 18.00 uur bij het Top 10 Holidaypark in Ohope.

Het is een groot park met veel kampeerders of mensen met een stacaravan waar een houten hutje tegen aangebouwd is.

De vriendelijkheid van de Nieuw Zeelanders werd weer helemaal waargemaakt, we zaten nog maar net of de buurvrouw bracht ons een maaltje suikermais.

De buurman gaf ook nog even een advies om met een eenvoudige handeling de kolf van het blad te scheiden.

Wij hebben samen met de aardappelen en de kip weer een heerlijke maaltijd genoten om er morgen weer goed tegen aan te kunnen.

Morgen maken we een mooie tocht langs de oostkust, de afstand van Ohope naar Gisborne is ongeveer 324 km, dus we zullen een tussenstop op deze schitterende Pacific Coast Highway route moeten maken in Te Araroa.

Er is langs de oostkust weer veel te zien, zoals het meest oostelijke punt van NZ en de verschillende bouwwerken van de fundamentalistische Maori ’s

We houden de verschillende reisgidsen in de aanslag om maar niets te missen.

Het maken van foto ’s blijft leuk in zo’n land wat eigenlijk van zichzelf al fotogeniek is.

HJ

Maar goed dat er een ervaren BHVer. Aan boord is met die gevaarlijke beesten!

Mireille

Moest ff opzoeken wat een possum was haha maar wat een schatje ;)

Vinken.nest@hetnet.nl

Lieve allemaal,

Ook wij moesten even Googlen om te kijken wat voor dier het was. Maat goed naar ik meen zijn jullie de nacht goed doorgekomen.
Kijk uit naar julie volgende verhaal,

Groetjes

Aad

Haha Bouchien...had je toch een soort van muis om je thuis te voelen...