bertenbouchien.reismee.nl

43e dag

Vanmorgen zijn we weer omstreeks 09.00 uur vertrokken van het Top 10 Holidaypark in Gisborne.

We vervolgen de mooie en interessante kust van de East Cape, middels de Pacific Coast Highway tot aan Napier.

Onze bestemming is vandaag het Kiwi Holidaypark in Napier Beach, aan de Hawke 's Bay.

De warme zomers en de milde winters van Hawke ’s Bay worden al generaties lang door tuinbouwers benut en de regio staat bekend als “fruitschaal van Nieuw-Zeeland”.

We hebben al van de fruitschaal genoten, bij een boerderijwinkel hebben we een ijsje met bevroren vruchten geproefd.

Gelijk ook maar de nodige nectarines, perziken, abrikozen en pruimen in een box gekocht, dat wordt nog even genieten van het mooie fruit de komende dagen.

Nadat Madelein wat ervaring heeft opgedaan met brandstof tanken, vuil water lozen en links rijden, wisselen wij elkaar nu af met het rijden, uiteraard zorgt Bouchien ervoor dat we de goede koers aanhouden.

Op onze route van vandaag reden we langs het plaatsje Wairoa, we zijn daar nog even in het winkelcentrum geweest maar ook hier was de leegstand van de winkels opvallend.

Het plaatselijke backpackershotel (zie foto) heeft ook al zijn deuren moeten sluiten.

Bij Awapuni zijn wij langs de weg gestopt om van de lunch te genieten, het was een mooi plekje waar je van de grote vrachtwagens al van ver hun motorrem kon horen, zodat zij op een veilige wijze de helling af kunnen komen en direct weer omhoog kunnen gaan.

Madelein en ik maken er een sport van de grootste en mooiste vrachtwagen te fotograferen, dat de chauffeurs dat ook leuk vinden hoor je als zij hun luchthoorn even gebruiken.

In Napier Beach zullen we zowel maandagavond als dinsdagavond blijven, dinsdagmorgen vroeg gaan we een excursie maken met een tractortrailer bij de Cape Kidnappers.

De excursie begint om 07.30 uur, dat betekent als we op tijd willen zijn om 06.30 uur moeten vertrekken, dat wordt dus weer de wekker zetten vanavond.

De tocht met de tractortrailer, van vier uur, gaat voor een deel over laag water, dus dat is altijd weer spannend, moeten we wel of niet van de trailer af.

De weersverwachting is gunstig, het wordt vermoedelijk 30 graden, dus petje, zonnebril, voldoende water, eten en zonnecreme is wel nodig.

De middag zullen we in Napiers blijven, deze prachtige stad aan de Grote Oceaan is een monument voor de aardbeving en brand van 1931, die de meeste gebouwen verwoestten en waarbij veel mensen omkwamen

Kapitein Cook ankerde in oktober 1769 voor de landtong aan de Hawke ’s Bay en noemde hem Cape Kidnappers nadat enkele Maori zijn Tahtiaanse tolk probeerden te ontvoeren.

We zijn vandaag maar een paar keer gestopt op de rit van 210 km, daardoor kwamen wij al om 15.30 uur op het Holidaypark in Napier Beach aan.

We melden ons bij de receptie en daar stond een Nederlandse jongen ons te woord die al weer enkele jaren in Nieuw Zeeland woont.

Toch altijd weer even makkelijk om in je eigen taal te kunnen communiceren, we hebben gelijk maar de tickets voor de excursie bij hem geregeld.

Wij kregen een mooie plaats, voor de camper, toegewezen direct aan het strand, vanwaar wij zo het strand op konden lopen.

Uiteraard hebben we vandaag lekker genoten van het mooie weer en het uitzicht op de kustlijn, de stad Napiers kan je namelijk vanaf het strand goed zien omdat dit deel van de kust naar voren uitsteekt.

Vinken.nest@hetnet.nl

Hallo luitjes,

Jullie hebben maar mooi weer, afgelopen zaterdag is er
Nederland wat sneeuw gevallen, daarna regen, dus een ijsbaan, veel ongelukken. Maar ja, daar hebben jullie zo te zien geen last.
Ik geniet van jullie mooie verhalen en mooie foto's

Groetjes
Ă©Ă©n vinkie.