bertenbouchien.reismee.nl

52e dag

Omstreeks 09.00 uur zijn we vertrokken van het Ninety Miles Beach Holidaypark en hebben vandaag besloten om naar het Matauri Beach Holidaypark aan de Matauri Bay te rijden.

Het is een korte reistijd en ondanks onze vele onderbrekingen onderweg, zullen we daar op tijd zijn om van het mooie strand en baai te genieten.

Uiteraard moest er ook weer een keer ingekocht worden en hebben in Taipa de taken eens verdeeld, Bouchien en Madelein halen in een supermarktje de verse spullen en ik gooi de tank vol met diesel.

Na deze korte pitstop reden we over de SH10 naar Cable Bay, dit is zo’n lief aandoenlijk plaatsje met mooie huizen en een strandje van een baai voor de deur. Daar hebben we gelijk maar even koffie gedronken en van het prachtige uitzicht genoten.

Toen we wegreden zag Bouchien dat op een Croqetveld een aantal dames dit spel aan het spelen waren, dus camper snel aan de kant en kijken wat het spel nu precies inhoudt. We zagen een aantal u-vormige objecten waar in een koppel van twee personen een bal doorheen geslagen moest worden, voor het slaan had men een kleine schlegger welke tussen de benen werd voortbewogen.

Wij hadden ook de aandacht, want een aardige dame nodigde ons uit voor een spel, maar gezien ons drukke programma voor vandaag hebben wij daar maar vanaf gezien.

Na de camper gedraaid te hebben zijn we richting Mangonui gereden, het is ook een leuk plaatsje met veel oude gebouwen, waarvan enkele zelfs gebouwd zijn van Kariehout.

Mangonui is een vissersplaatsje met veel winkeltjes en restaurants, na enige tijd van de winkels en de leuke oude pandjes te hebben genoten hadden wij wel zin om wat te eten

Wij zagen een visrestaurant dat boven het water was gebouwd met een mogelijkheid om in de schaduw te zitten.

Na enig overleg, het was inmiddels al 12.00 uur, hebben wij unaniem besloten om ons voor de lunch te trakteren op fish en chips, de vis mochten wij zelf kiezen en hebben dit keer een bleunose gekozen.

We hadden afgesproken dat Madelein na de lunch verder zou rijden en dat heeft zij inderdaad gedaan en langs een alternatieve route langs de kust en soms een gravelroad kwamen wij om 14.00 uur op onze bestemming aan.

Het Matauri Beach Holidaypark is gelegen aan het strand en heeft zelfs twee stranden, een mooi groot zandstrand aan de voorkant en een klein kiezelstrandje aan de achterkant.

Ook hier komen veel sportvissers en bij elke tent of caravan staat wel een boot op een trailer en is het een komen en gaan van bootjes, dat is leuk om van een afstand te bekijken.

Op een centrale plaats wordt de vangst schoon gemaakt, waarbij de meeuwen bedelen om een stukje afval. De vissers gooien gelukkig netjes alle afval in een roestvrij stalen bak met deksel en is er geen overlast van meeuwen.

Madelein ging lekker naar het strand om van de zee en zon te genieten, Bouchien ging lekker lezen bij de camper en ik ging de buurt wat verkennen.

Blijkt dat wij toch maar mooi op een gedenkwaardige plaats zijn aangekomen, op een heuvel welke via een pad vanaf de camping is te bereiken is het gedenkteken van de Rainbow Warrior geplaatst.

Na de aanslag op het schip toen het in de haven van Auckland lag is er in overleg met de Maori ’s besloten het beschadigde schip, op een afstand van 5 km van de camping, af te laten zinken.

Het schip wordt nu door duikers gebruikt als oefenobject en de vissen en schelpdieren hebben ook daar hun thuis gevonden.

Graag had ik van de bovenstaande verhalen de foto ’s willen uploaden maar helaas heeft deze mooie camping geen WiFi verbinding, de foto ’s zal ik zodra ik in de de buurt van een WiFi punt ben uploaden.

gerda

Mooi verhaal weer, Bert.
Jullie alle drie de groeten. We leven hier ook in een prachtig land met rijp aan de bomen. Het natuurijs vriest al mooi aan.

Linda

Wat een prachtige reis. En nu in New York. Opnieuw genieten.