bertenbouchien.reismee.nl

47e dag

Wij zijn vanmorgen om 10.00 uur vertrokken van het Top 10 Holidaypark in Rotorua, we hadden een kort ritje want het achternichtje van Madelein woont op 6 min. van het Holidaypark waar wij verbleven.

We hadden met Joke (het achternichtje) een lunchafspraak gemaakt zodoende waren we nog even in de gelegenheid om Roturua te bekijken.

We zijn langs het Kuirapark gereden waar verschillende stomende modderpoelen, stoomgaten en kleine geisers zijn.

Er was ook nog een thermaal voetenbad waar ik natuurlijk even mijn voeten in moest verwennen.

Daarna zijn we naar de Government Garden gereden, in deze tuinen liggen goed onderhouden croquet- en bowlinggazons en prachtige bloemperken.

Op het ogenblik is het Museum of Art and History gesloten in verband met een onderzoek naar aardbevingsbestendigheid van het gebouw.

Madelein dacht dat zij even moest helpen met het veroorzaken van een aardbeving, maar dankzij een slimme camera had zij maar twee springen nodig om de schitterende foto van haar sprong te maken.

De tuinen zijn aangelegd voor vele bestemmingen en worden goed onderhouden, het is een verademing om daar te lopen.

Omstreeks 11.30 uur zijn we naar Joke gereden en werden hartelijk ontvangen met een uitstekende broodmaaltijd, in Roturua is een bakker die nog weet wat broodspecialiteiten zijn.

Hij bakt ook nog ouderwets “lekker brood” voor degene die nog van ouderwets bruin brood houdt.

Na nog wat foto ’s gemaakt te hebben voor opa Siderius hebben we afscheid genomen van Joke en zijn we verder gegaan met onze reis naar het noorden.

We hadden het plan de rest van de dag in Rotorua te blijven maar op aanraden van Joke zijn we naar Tirau gereden, dat is een leuk plaatsje waar de SH5 doorheen gaat.

In Tirau staan in het centrum ook twee grote schapen, een hond en een goede herder opgebouwd uit golfplaat, op zich al kunstig om te maken maar in de schapen zijn een giftshop een VVV en een toiletgebouw ondergebracht.

Ook langs deze weg reden weer vele grote vrachtwagens, maar die waren niet mooier dan degene die ik gister heb gefotografeerd.

Daarna zijn we naar Cambridge gereden, we hebben daar direct maar een plaats gereserveerd op het Motorcamp Cambridge.

We werden ontvangen door een zeer attente eigenaar, die zodanig Engels sprak dat wij alles goed konden volgen en wij ook eens iets terug konden zeggen.

Hij heeft ons de weg naar het centrum van Cambridge aangewezen, dat is wel een stukje omrijden omdat de Victoriabrug erg smal is en gesloten is voor vrachtwagens en campers.

Cambridge wordt ook wel “bomenstad” genoemd vanwege de lanen met iepen en eiken en daar is niets teveel mee gezegd.

Ook heeft Cambridge mooie winkels, wij zijn de Victoriastreet op ons gemak aan beide zijden afgelopen en met bewondering naar de mooie gebouwen in de omgeving gekeken.

Cambridge is bekend om het fokken van raspaarden, je merkt dat alles dan ook draait om de paardensport.

In het trottoir van Victoriastreet liggen mooie mozaĂŻeken met het hoofd van beroemde paarden.

De camper hadden we op een veilige plek vlakbij de brandweerkazerne geparkeerd, die kazerne was ook weer een plaatje op zich waar vier grote voertuigen een goede stallingsplaats hadden.

Morgen vertrekken we naar Hamilton, wat op een afstand van 23 km ligt van Cambridge, daarna rijden we richting Auckland.